Oświadczenie Szpitala w sprawie błędnej informacji
Nie cichną echa po skandalicznej sytuacji, do której doszło w szpitalu w Ostrowcu Świętokrzyskim. Wówczas mieszkająca w Kielcach rodzina przebywającej w ostrowieckim szpitalu pacjentki została poinformowana, że kobieta nie żyje. Tymczasem, okazało się, że to nieprawda – starsza Pani żyje. Dyrekcja wydała w tej sprawie oświadczenie.
REKLAMA
Sprawę nagłośnił portal tvn24.pl „W piątek 88-letni mężczyzna odebrał ze szpitala telefon z wiadomością, że jego żona zmarła. Gdy dzieci mężczyzny przyjechały na miejsce, okazało się, że kobieta żyje. Chwilę wcześniej zaczęli już przygotowania do pogrzebu. - Nadal jesteśmy w szoku. Do tego na miejscu nie było nikogo kompetentnego, z kim można było porozmawiać na ten temat - mówił mężczyzna.
Dyrektor szpitala w Ostrowcu Świętokrzyskim przeprasza i zapowiada wyciągnięcie konsekwencji. Jak podkreśla doszło do złamania procedur.
Dyrekcja Szpitala w Ostrowcu Świętokrzyskim we wtorek, 21 czerwca, opublikowała na stronie placówki stosowne oświadczenie.
„Dyrekcja i personel Wielospecjalistycznego Szpitala w Ostrowcu Świętokrzyskim wyrażają głębokie ubolewanie z powodu błędu popełnionego podczas informowania o fakcie zgonu pacjentki przebywającej w szpitalu. Nie zostały w sposób właściwy zastosowane procedury obowiązujące w takich okolicznościach, czego przyczyny wyjaśni wszczęte postępowanie wewnętrzne, które umożliwi wyciągnięcie nieuniknionych i w pełni uzasadnionych konsekwencji służbowych”
„Jednocześnie pragniemy poinformować, że decyzją dyrektora, jak również na podstawie diagnozy potrzeb personelu, w ostatnich tygodniach w szpitalu wdrożono system sukcesywnych szkoleń poszczególnych grup pracowników. Celem podjętych działań jest systematyczne podnoszenie poziomu wiedzy, kompetencji i umiejętności kadry, co poprawi jakość obsługi pacjenta i jego najbliższych na każdym etapie procesu diagnostyczno-terapeutycznego. Podnoszenie kwalifikacji personelu oraz uświadamianie i zaangażowanie go do działań w oparciu o politykę jakości i standardy postępowania to jedne z priorytetowych wyzwań stojących przed wszystkimi placówkami medycznymi. Wyrażamy nadzieję, że wprowadzany w szpitalu system oceny i monitorowania kompetencji pracowników przyczyni się do poprawy znajomości i umiejętności stosowania procedur, a tym samym znacząco zmniejszy ryzyko występowania zdarzeń niepożądanych, nie tylko tych o charakterze medycznym, ale również formalno-prawnym i etycznym” - informuje dyrekcja.
Dyrekcja Szpitala dodała jeszcze, że wobec zaistniałych okoliczności pragnie przeprosić i wyrazić współczucie dla Rodziny Pacjentki, która doświadczyła tej niezwykle bolesnej sytuacji.
Dyrektor szpitala w Ostrowcu Świętokrzyskim przeprasza i zapowiada wyciągnięcie konsekwencji. Jak podkreśla doszło do złamania procedur.
Dyrekcja Szpitala w Ostrowcu Świętokrzyskim we wtorek, 21 czerwca, opublikowała na stronie placówki stosowne oświadczenie.
„Dyrekcja i personel Wielospecjalistycznego Szpitala w Ostrowcu Świętokrzyskim wyrażają głębokie ubolewanie z powodu błędu popełnionego podczas informowania o fakcie zgonu pacjentki przebywającej w szpitalu. Nie zostały w sposób właściwy zastosowane procedury obowiązujące w takich okolicznościach, czego przyczyny wyjaśni wszczęte postępowanie wewnętrzne, które umożliwi wyciągnięcie nieuniknionych i w pełni uzasadnionych konsekwencji służbowych”
„Jednocześnie pragniemy poinformować, że decyzją dyrektora, jak również na podstawie diagnozy potrzeb personelu, w ostatnich tygodniach w szpitalu wdrożono system sukcesywnych szkoleń poszczególnych grup pracowników. Celem podjętych działań jest systematyczne podnoszenie poziomu wiedzy, kompetencji i umiejętności kadry, co poprawi jakość obsługi pacjenta i jego najbliższych na każdym etapie procesu diagnostyczno-terapeutycznego. Podnoszenie kwalifikacji personelu oraz uświadamianie i zaangażowanie go do działań w oparciu o politykę jakości i standardy postępowania to jedne z priorytetowych wyzwań stojących przed wszystkimi placówkami medycznymi. Wyrażamy nadzieję, że wprowadzany w szpitalu system oceny i monitorowania kompetencji pracowników przyczyni się do poprawy znajomości i umiejętności stosowania procedur, a tym samym znacząco zmniejszy ryzyko występowania zdarzeń niepożądanych, nie tylko tych o charakterze medycznym, ale również formalno-prawnym i etycznym” - informuje dyrekcja.
Dyrekcja Szpitala dodała jeszcze, że wobec zaistniałych okoliczności pragnie przeprosić i wyrazić współczucie dla Rodziny Pacjentki, która doświadczyła tej niezwykle bolesnej sytuacji.
PRZECZYTAJ JESZCZE