Czujność pracowników banku zapobiegła oszustwu
Wczoraj po południu 75 – letni mieszkaniec Kielc odebrał telefon z informacją, że około godziny 15 przyjedzie do niego listonosz z paczką. Gdy minęła godzina dostarczenia przesyłki, senior odebrał drugi telefon. Tym razem usłyszał głos mężczyzny, który przedstawił się jako funkcjonariusz świętokrzyskiej policji. Podający się za mundurowego sprawca poinformował 75 – latka, że telefon dotyczący paczki, który wcześniej odebrał, to część działań oszustów pracujących w banku, w którym mężczyzna ma pieniądze. Rzekomy policjant przekazał seniorowi, że musi on wypłacić zgromadzone oszczędności, aby nie zostały skradzione z jego konta. Kielczanin, zgodnie z wytycznymi rzekomego funkcjonariusza udał się do banku, aby wypłacić gotówkę w kwocie 50 000 złotych. Wcześniej oszust poinformował go, aby ten na wypadek pytań pracowników banku o cel wypłaty odpowiedział, że potrzebne są mu na pogrzeb. Gdy senior przyszedł do placówki został poinformowany, że nie ma możliwości wypłaty całej kwoty, tylko jej część. Po niedługiej rozmowie z 75 – latkiem pracownicy banku zaczęli podejrzewać, że w grę może wchodzić oszustwo. Niezwłocznie o całej sytuacji poinformowali policjantów z Komisariatu Policji II w Kielcach, którzy szybko przyjechali na miejsce. Dzięki wzmożonej czujności pracowników banku, senior nie padł ofiarą oszusta podającego się za policjanta.
Pamiętajmy!!! Jeśli nie mamy pewności z kim rozmawiamy, nie kontynuujmy dialogu i w żadnym razie nie podajmy swoich danych. Policjanci także nigdy nie proszą o przekazywanie im pieniędzy. Odbierając telefon od osób, które żądają wydania gotówki, bądź jej wypłacenia z banku, bądźmy pewni, że to oszuści. Apelujemy o ostrożność i zdrowy rozsądek w kontaktach z nieznajomymi. O takich przypadkach niezwłocznie informujmy policję, rodzinę, najbliższych sąsiadów lub znajomych.
Opr. MPK
Źródło: KMP w Kielcach