Kilkugodzinna rozmowa z fałszywym bankierem zakończyła się stratą
Wczoraj do policjantów z Komisariatu Policji I w Kielcach zgłosiła się 70 – letnia mieszkanka gminy Masłów. Kobieta poinformowała stróżów prawa, że tego samego dnia przed godziną 10 na jej telefon komórkowy zadzwonił mężczyzna, który podawał się za pracownika banku. Rozmówca poinformował zgłaszającą, że na jej koncie ujawnił podejrzane działanie i zalecił zainstalowanie specjalnej aplikacji na telefonie. 70 – latka postępowała zgodnie z instrukcjami fałszywego bankowca. Po kilkugodzinnej rozmowie z oszustem, kobieta zadzwoniła na prawdziwą infolinię swojego banku, gdzie dowiedziała się, że nikt do niej nie dzwonił i mogła paść ofiarą oszusta. Niestety, najgorsze przewidywania stały się prawdą bowiem z konta kobiety zniknęło ponad 90 tysięcy złotych.
Opr. MPK
Źródło KMP w Kielcach